Końcówka cz. 6

Siemanko! 🙂

Czas odkurzyć stojaki i przysiąść do planszy!

Niektóre końcówki gier rządzą się sobie tylko znanymi prawami. Mnogość możliwych scenariuszy, zwykle występująca w parze z deficytem czasowym, nierzadko skutkuje egzotycznymi decyzjami graczy. Poniżej przygotowaliśmy dla Was zapis jednej z takich partii, uwzględniając stan na kilka ruchów przed końcem. Czy będziecie potrafili wczuć się na tyle w sytuację grających, by odgadnąć, co wydarzyło się później?

SCRK6

Wskazówki:
– w momencie przedstawionym powyżej wynik wynosił 362-355,
– następny ruch wykonywał gracz 2 (litery: ZAMANEL),
– do końca gry zawodnicy wykonali łącznie 5 ruchów,
– graczowi 1 zostały 2 litery za 1 pkt,
– gra zakończyła się wynikiem 394-392,
– gracz 2 zarówno w tej jak i w następnej kolejce mógł zapewnić sobie zwycięstwo, jednak w obu przypadkach nie dostrzegł optymalnych zagrań (jakich?),
– gracz 1 również nie zagrał optymalnie, ale jego ostatnie zagranie już gwarantowało mu zwycięstwo.

Do dzieła! 😉

9 uwag do wpisu “Końcówka cz. 6

  1. hiperon pisze:

    Za mało danych, żeby odtworzyć partię. Można spokojnie znaleźć wygraną, ale dokładnie ruchy wskazać gracza 2 to już ciężko będzie. Można tylko się domyślić, że gracz 1 zagrał ról i że/se, punktowo się zgadza. Ale co kierowało graczem 2 przy rozbijaniu tego zestawu na 3 i to za mała ilość pkt to nie wiem:) Generalnie na siłę granie ole/li/we + mian/sracza+zamki daje wygraną. Dajcie jakąś podpowiedź.

    Polubienie

  2. JM pisze:

    Zagadka bardzo fajna, ale też trochę wkurzająca, bo znalazłem kilka rozwiązań, które nie zgadzały się o 1 mały punkt.:/ Moje rozwiązanie chyba spełnia warunki zadania, ale jest dość mało prawdopodobne, bo wychodzi na to, że końcówka była rozegrana tragicznie:
    Gracz 2: miEL/sraczE 362-370
    Gracz 1: sE/ŻE 378-370
    Gracz 2: oM/Mi 378-384
    Gracz 1: RÓl 396-384
    Gracz 2: NAmAZ 396-390; odpis 394-392
    Graczowi 2 dawał wygraną np. ruch: ZmAM za 6 (378-376), po czym Gracz1 nie ma drogiego bloku kiNy/NA/agA, więc gra RÓl, po czym przegrywa na odpisie 394-395
    Gracz 1 powinien odpowiedzieć RÓŻki za 24, zostawiając sobie kończenie w 2 miejscach (AmIE lub pAsIE). Nie będę rozpisywał wszystkich kombinacji, ale wyszło mi, że również zagranie RÓl w 1 ruchu dawało zwycięstwo.
    Odpowiadając na post Hiperona – granie „na siłę” oLE/Li/Ew nadziewa się na RÓŻki i przegrywa. Ale istnieje kilka wygrywających kończeń, zarówno na 2 jak i na 3 razy, których też nie chce mi się wypisywać, bo za długo myślałem nad rozwiązaniem.

    Polubienie

    • Pakiecik Narcyzmu pisze:

      ZMAM to chyba nie najlepszy pomysł, bo wystawia IŻ/ZMAMI za 23, więc Gracz 1. nastuka 401 pkt. (jeszcze RÓL za 18 minus 2 za litery), a Gracz 2. maksymalnie 397 (ZMAM 6, NA/KINY/AGA 17, OLE/LI/EW 17 + 2 za litery). Ewentualny blok na RÓL (NA/NO/AL za 11) powoduje, że Graczowi 1. wystarczy do zwycięstwa ÓS.

      Polubienie

      • JM pisze:

        Zagranie ZMAM to miało być 2-gie zagranie gracza 2, kiedy gracz 1 już pozbył się Ż, grając ŻE/SE za 16. To była odpowiedź na jedno z pytań: „gracz 2 zarówno w tej jak i w NASTĘPNEJ kolejce mógł zapewnić sobie zwycięstwo, jednak w obu przypadkach nie dostrzegł optymalnych zagrań (jakich?)”.

        Polubienie

      • Pakiecik Narcyzmu pisze:

        Aha, no to OK, myślałem, że chodzi o pierwszy ruch. Ale jeśli już Ż poszło, to na punkty nieco lepsze jest MAZAJ za 9.

        Polubienie

  3. hiperon pisze:

    Wygranych jest dużo i tę część zagadki pomijam, ale tak jak Ciebie ciekawiło mnie jak pograł końcówkę gracz nr 2, skoro naprawdę trudno rozbić ten układ na 3 razy za mniej niż 35 punktów. Tutaj ciężko byłoby mówić nawet o błędzie, raczej o losowym wyłożeniu płytek mając sekundę na zegarze:)

    Polubienie

  4. yoh4s4kur4 pisze:

    Hej 🙂

    Daliśmy Wam trochę czasu na główkowanie, bo zagadka nie jest łatwa. Ponieważ jesteście blisko, ale pełne rozwiązanie jeszcze nie padło, dajemy dodatkowe wskazówki:

    – Gracz 1 zagrał najpierw RÓL, a potem ŻE/SE (zgodnie z tym, co napisał hiperon),
    – Gracz 2 za swoje ruchy zdobył odpowiednio 14, 13 i 8 punktów, wyrzucając odpowiednio 2, 3 oraz 2 litery.

    Na razie tyle. 😛 Pozostaje odgadnąć ruchy gracza 2. Od siebie mogę tylko poradzić, żeby po prostu znaleźć pasujące do tego opisu układy i nie wnikać w analizę od strony taktycznej. Mam nadzieję, że teraz znalezienie odpowiedzi już pójdzie szybko 🙂

    Pzdr,
    yoh4s4kur4

    Polubienie

    • JM pisze:

      To teraz rzeczywiście proste:
      1 miAN/sraczA
      2 heLEM
      3 ZA/As
      W 2 ruchu zwycięstwo dawało np. ZAMki za 9 a potem oLE/Li/Ew za 17, albo właśnie oLE/Li/Ew (chyba). Bądź co bądź było za mało danych i zagadka miała min. 2 rozwiązania. Zonk 😉

      Polubienie

Dodaj komentarz